Resullük için Allah'ın onayı gerekir, ancak yarı yolda şeytan Resulün aklını kaydırmak için okuduğu vahyin arasına kendi düşüncelerini de katar:
"Senden önce, arzularına sapkının karışmadığı hiçbir elçi ve hiçbir peygamberi göndermedik. ALLAH sapkının attığı şeyleri ortadan kaldırır ve sonra ALLAH ayetlerini sağlamlaştırır. ALLAH Bilendir, Bilgedir." 22 52
Örnek; Allah veya seçtiği Elçi Cebrail ile bir kişiye Resul olduğunu söylememiş ve sadece Vahye çağıran bir mucize ile desteklememişken o kişinin kendi hevasıyla -farkında olmadan- Resul olduğunu söylemesi, Allah katında büyük bir günah olarak yazılır:
"ALLAH adına yalan uydurandan ve kendisine hiçbir şey vahiy edilmediği halde, "Bana vahiy ediliyor" diyenden ve "ALLAH'ın indirdiği gibi ben de indireceğim" diyenden daha zalim kim olabilir" 6 93
Eğer böyle bir şey söz konusu ise kişi ve kişiye Resullük konusunda tabi olanlar hesaba çekilir demektir:
"Kendilerine mesaj gönderilenleri de sorguya çekeceğiz, elçileri de sorguya çekeceğiz." 7 6
Rabbimiz Kuran'a muhatap insana; sadece Kuran ile hatırlatma yapmasını öğüt eder:
"Sen Kuran ile hatırlatma yap" 50 45
Kuran ile öğüt eden/hatırlatan herkes Resul değil ancak bir nezir-uyaran-hatırlatan olur.
Kişinin Elçi olabilmesi için mutlaka Allah'ın ona bildirmesi yani konuşması ve Kuran ile onaylanan bir mucize ile gelmesi ve kendine değil Sadece Kuran'a çağırarak zandan uzak durması gerekir:
"Allah'ın izni olmadan hiçbir elçi bir mucize getiremez, her dönem için bir yazgı vardır" 13 38
Bu 38(19x). ayet Resul konusunda açık bir şekilde insanlara izlemesi gereken metodu gösteriyor.
Bir uyaran olarak insanlığa Kuran'ı aktarmak doğru bir eylem ancak dosdoğru yol üzerine oturacağını söyleyen şeytan, kişinin ayağını kaydırmak için her türlü hileyi de yapacaktır:
"onlar için Senin dosdoğru yolunun üzerine oturacağım(şeytan)" 7 16
Bir insanın yaşadığı tecrübelerin Muhammed Peygamberin de yaşadıklarına benzediğini delil getirerek Resullük iddiasında bulunanlar var; oysa bu tecrübeler Sadece Kuran diyen bütün Rasyonel Monoteistlerin/Müminlerin de başına gelen olaylardır. Allah bu yüzden Kuran'da Resulün örnekliğini anlatır. Dolaysıyla 13 38 ayetine göre bir Mucize olmadan Resul olunabileceği çıkarımı hatalı olduğu gibi, kişinin 22 52 ayetine göre mevcut durumu karıştırdığı, hatasında ısrar etmesi 6 93 ayetine muhatap olması, 7 6 gereği bundan hesaba çekileceği sonucu ortaya çıkar. 50 45 ile sadece Kuran ile uyarı yapması gerekirken, yolda tuzağa düşerek 7 16 ile kendisine ayet haber verir.
Resulün görevleri, onun örnekliğidir ve 3 164 ayetinde Resul insanlara Allah'ın ayetlerini okuyarak arındırdığı ve böylece hikmetli kitaba çağırdığı bildiriliyor, bu ayeti sünni politeist zihniyle okuyanlar sanki Resulün okuduğu ayetlerden ayrı bir arındırma ve helal haram koyma hükmüne sahip olduğu zannına tabi olurlar. Bir de bu ayeti referans alarak yine Resul olduğu sonucuna varanlar Kuran'ı bir bütün olarak okumayı başarabilseydiler yine 13 38 ayeti onlara hatalı bir çıkarım yaptıklarını gösterirdi. Aksi takdirde her Kuran ayeti okuyan Resul olduğu sonucunu ortaya çıkarır. Bu ayetler size Resulü örnek alacağınız görevleri bildirir, bir insan ve nezir olarak; Resul olmanız için değil.
Resuller bir uyarıcı ve müjdeleyicilerdir, ayetini 13 38 ayetinden koparırsanız herkes yine Resul olur ve yine hatalı çıkarım yaptıklarını gösterir.
7 63 ayeti Rabden gelen bir elçi değil bir Zikir gelmesine mi şaşırdınız der, Zikr Kuran için kullanılır. Ve yine 10. surenin 2. ayeti Allah'ın bir adama vahyetmesinden söz eder, ama muhataba vahyedilenden değil; yani Resul olduğunu iddia eden kişi Allah'ın kendisine vahyettiğini söylemesi lazım, Kuran zaten vahyedildi iş bitirildi ve bu ayetin 19. kelimesi Rabbin katındadır. Zaten vahyedilen bir Kuran ile öğüt verilirken, ki bu kişiyi uyaran yapar ama Resul değil ve yine 13 38 ayeti hatalı bir çıkarım yapıldığını gösterir.
Resulün Hakem olarak Allah'ı seçmesi gerekir:
"Allah'tan başka Hakem mi arayayım, O ki size Kitabı detaylı indirmişken. Kendilerine kitap verilmiş olanlar bunun Rabbin tarafından bir Gerçek olarak indirilmiş olduğunu bilirler" 6114 ayetinin 19. kelimesi Hak/Gerçek,
13 38 ayetine göre Resul bir Mucize ile gelir Rabbi katından ve bunu kitap bilgisine sahip olanlar onaylar.
Firavun yanında imanını gizleyen bir tanıktan söz edilirken ve o tanık da Resulü onaylar, ve bu Resul olan Musa yine Rabbi katından bir Mucize ile gelir ve 13 38 ayetiyle uyuşur; yani burada mucize ile gelmeyen ama vahye Tanık olan birisi mucize olmadan kendisini Resul ilan ederse 13 38 ayetiyle çelişen bir iddiada bulunuyor demektir.
22 78 ayetinde Allah inananları seçtiğini ve İbrahim'in yoluna gitmeleri için öğüt veriyor, bu şekilde Elçinin ve insanların birbirlerine tanık olacağını bildirir ve sizi Müslüman olarak İsimlendirdi 19. kelimedir.
40 51 ayetine göre tanık olanların da bulunacağı bir günden bahsedilir ama burada tanıklardan olmak yerine Elçi olduğunu iddia edenler ve hiçbir Kurani mucize ve Allah'tan vahiy almayarak...
3 53 ayetinde konuşanlar Elçi İsa yanındaki sahabi yardımcılardır ve ayette tabi olma durumu Elçinin şahsına değil İndirilen Kitabadır.
Hakemlik konusunda Kuran'ı bir bütün olarak okuyamayanlar, Resulü Hüküm veren konuma yerleştirirler. 4 59 ayetini 6 114 ayeti tefsir eder, haddi zatında Hakem olan Allah'tır ve yine 24 51 ayetinde Allah ve Elçisi ayrı bir çağırma değil, işitileni onaylayanların Vahye çağrılmasıdır; ayıranlar 4 150 ayetinde uyarılırlar.
6 93 ve 13 38 ayetine muhatap olanlar 14 9 ayeti gereği bir beyyine olmadan Resullüklerini zorla dikte ettirirler. Ayrıca beyyinetin/bir kanıt Kuran'da 19 adet geçer, özellikle 11. surede 28-63 ve 88 ayetlerinde
"Ben Rabbimden bir Beyyine/Kanıt üzereysem" aynı tekrarla gelir,
sure no ve ayet toplamları tam 190 yapar. 13 38 ayeti gereği insanlar ihtilafa ve hatalı çıkarımlara düşmemeleri için Resul olandan bir beyyine-kanıt bir ayet-mucize Allah'tan gelir.
Açıklama kelimesi aynı kök üzerinden olan beyan kelimesi ile ifade edilir Kuran'da:
Resul açıklamaz; açıklanmış olanı iletir, 75 19 ayetine göre açıklayan Allah'tır
Resul mucize ile gelmez diyenlere 13 38 ayeti gelir der ve bu kelime "bir ayetin" kelimesi ile tekil olarak yani bir mucize kelimesidir; zira aynı kelime tekil olarak yine mucize anlamında 3 41 ayetinde Elçi Zekeriyya
"Rabbim katından bana bir ayet/mucize ver" ifadesiyle ve Allah'ın "işte senin ayetin insanlarla işaret dışında konuşamamandır" demesi, yine mucize olarak geçer ve yine 26 30. ayetten itibaren Elçi Musa'nın Rabbinden getirdiği şeyler bahsedilir yani mucizeler, ve yine 43 46-47 ayetlerinde Musa'ya verilen bu ayetlere mucizelere güldükleri bildiriliyor, yine 28 31-32 ayetlerinde Elçi Musa'ya verilen beyazlık ve asanın metaformu iki Burhan/Delil olarak sunulur, ayet tekil olarak mucize anlamına geldiğini kabul etmiyorsanız Burhan kelimesi üzerinden de Rabbiniz sizi bilgilendirir:
"Her toplumdan bir Tanık seçer Buranınızı Getirin deriz, böylece tüm gerçeğin Allah'a ait olduğunu öğrenirler"
Mucize/ayet ve delil/burhan Elçi için söz konusu olmaz diyenler için durum hala kavranmadıysa Elçi Muhammed'e de Allah mucize verdiğini bildirir:
"Biz sana 7 çifti ve Büyük Kuran'ı verdik" 15 87
13 27 ayetinde "inkar edenler bir ayet/mucize verilmeli değil midir" dediği ayet yine 19 kelimeden oluşur, 13. sure besmele ile birlikte 44 ayet hacimli bir suredir ve sure ayet toplamları 57(19x3)
Ayrıca Kuran'da 380(19x) defa Allah'ın ayetleri için kullanım yer alır.
Yine 6 37 ayetinde Rabbinden bir ayet indirilmeli değil mi, ifadesi var ve bu ayet yine 19 kelime.
Elçi Salih üzerinden de Rabb devenin bir ayet/mucize olduğunu bildirir, üstelik 7 73 ayetindeki bu deve 19.kelimededir, bir ayet yani mucize olarak ve yine bu ayette "اية" olarak geçer
Yıne Elçi Muhammed üzerinden 29 50 ayetinde, Rabbinden bir mucize/ayet indirilmeli değil midir diyenlere 50 ve 51. ayette cevap veriliyor:
"Ayetler Allah Katındadır... Onlara BU KITABI İNDİRMİŞ olmamız yetmiyor mu"
Ki bu ayet Muhammed Peygambere verilen mucizenin Kuran olduğunu, 15 87 ve 13 38 ayetiyle uyumlu olduğunu gösterir. Kuran ile bir de 7 çift mucizesinin verildiği bildirilmesi yine mucizeyi destekler.
17 80 ayeti özellikle bizden Allah yanından bir Sultan istememizi haber verir, ki yardım ve sultan kelimeleri 17 80 ve 22 71 ayetlerinde kullanılır ve toplamları 190(19x) yapar ve Allah katında عند الله ifadesi sayısal karşılığı da yine 190.
Kuran ile uyarmak yerinde bir davranış olurken yolda farklı düşüncelere kapılarak; burhan/delil/ayet/mucize olmadan Resul olduğunu iddia edenler yukarıda emek vererek zikrettiğim ayetlerin hepsinde elçilerin bir ayet/burhan/sultan ile geldiklerine tanık olsunlar.
Kuran'da Burhan kullanımları:
2 111 "De ki doğru sözlü iseniz BURHANINIZI GETİRİN"
21 24 "De ki BURHANINIZI GETİRİN'
27 64 "De ki doğru sözlü iseniz BURHANINIZI GETİRİN"
28 75 "BURHANINIZI GETİRİN"
4 174" Ey insanlık Rabbinizden size bir BURHAN geldi ve apaçık bir ışık indirdik"
23 117 "Her kim bir BURHAN/DELİL olmadan Allah ile çağrı yaparsa onun HESABI Rabbi Katındadır, Gerçeği örtenler kurtuluşa eremezler"
Düzeltici ve eleyici kod olan 19 ile yukarıdaki ayetler hem delil ve ayet konusuna hem de takdir edilemeyen 19 kanıtlarına ışık tutuyor ve yine bu son ayetteki delil size HESAP kelimesi üzerinden de kanıt sunar:
Hesap kelimesi özel isim olarak Kuran'da 19 defa yer alır
74 31 ayeti 19 sayısının imanı artırması gerektiğini söyler. Mushaf, Kuran demek değil, Kuran Allah katında korunmuş levhada saklanandır, onu insanlar değiştiremez; ama nasıl ki insan eliyle kayda geçen ve kopyalanan Tevrat ve İncil Mushaflarında oynama yaptılar aynısını Kuran'a da yaptılar; hem ayetmiş gibi söz eklemede bulundular hem de meal ile çarpık anlamlar oluşturan çeviriler türettiler.
Rabbim doğru yola kılavuzlasın...
Hidayet هدي sayısal değeri tam 19
Besmele 19 harf
Kurandaki Sureler 114 yine 19 katı
Aded Sayı kelimesi Kuran'da 57 defa geçer
Rahman Kuran'da 57 defa geçer yine 19 katı; üstelik son geçtiği ayet Nebe Suresinin 38. ayetidir ki yine 19 katı ve ayet tam 57 harften oluşur ve yine 19x…
74'ün katları da ayrı bir sayımdır. Mars'a ilk insanın iniş tarihi 2048'e işaret ediyor.